Idag pratade jag om bloggande med Björn Mellstrand på JMW och han var vänlig nog att tipsa mig om några knep för att få upp trafiken på en blogg.
1. Marknadsför den.
Todo:
- Ska länka den till några pingsidor
- Ska länka den på bloggportaler (har redan fixat bloggportalen.se)
- Ska tipsa alla jag träffar om bloggen
- Har redan lagt in den i templaten i utgående mail
2. Skriv om det som folk söker på.
- Har redan märkt att den vanligaste ingången på den här bloggen är via ordet Googleworld, det andra vanligaste är Sturegallerian.
Todo:
Det jag borde göra här är kanske att skriva massa kända personer och varumärken, ska göra det som ett test när jag hinner. Börjar med några bara för att se vad som händer: reklambyråer, effektivitet, planning, kreativ reklam, sveriges bästa reklam, sveriges bästa byråer, berghs, beckmans, åkestam holst, lowe brindfors, storåkers mccann, forsman & bodenfors, tbwa, king, collaborate, money reklambyrå. Fyller kanske på imorgon. Ska följa det här testet på Google analytics och enecto.
3. Länka till andra bloggare.
Har ingen länk än, men borde ha några. Har en lista i bloglines på bloggar jag läser, men det är inte så många svenska. Tycker researcher och jmwblogg är bra. Och så adland förstås. Har också sett en hel del kloka tankar på planning.se och det var där som jag hittade länken till min favoritreklamblogg Russell Davies. Svensk favoritbloggare är annars Martin Gelin.
Todo: ska lägga till länklista.
4. (Och kanske allra viktigast)
Var intressant, så kommer besökarna tillbaka
onsdag, november 23, 2005
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
heh, tack för omnämningen men adland har aldrig legat på adland.com
testa ad-rag.com, adland.EU eller commercial-archive.com istället. Alla vägar leder till Adland.
Snubben som har com (och .biz och .net und so weiter) vill inte sälja till mig. Vi har snackat om det i flera år. Ett tag pekade han sin domän på min sajt vilket jag bad honom att sluta med eftersom jag aldrig kunde få köpa domänen av honom.
:)
Skicka en kommentar