tisdag, november 08, 2005

Jävligt bra

Det är alltid lika kul med företag som har en nordkoreansk inställning till reklam. De som tror att konsumenterna liksom tror att en sak är sann, för att de säger det i reklamen. Som om allt fortfarande vore som på 50-talet.

När det gäller sminkreklam, så är det liksom överenskommet mellan mottagren och sändaren att "vitamininstitutet i Schweiz" inte finns eller att Liz Hurley (eller den som för tillfället lånar ut sitt ansikte) aldrig skulle låta Loreal eller Nivea komma i närheten av den egna dyrbara hyn.

När detta används i B2Breklam blir resultatet mycket mycket underhållande.

Nyss kunde man läsa Sveriges mest kände musikvideoregissör säga att "Det händer något med mina filmer när dom visas på LG Flatscreens som känns jävligt bra."

Läs meningen igen:
"Det händer något med mina filmer när dom visas på LG Flatscreens som känns jävligt bra."

Vad säger då LG om det här?

Får Jonas Åkerlund någon ersättning, eller bygger samarbetet enbart på att han lånar era produkter?

- Jag vill inte gå in närmare på det. Men jag kan säga som så att Jonas Åkerlund låter sig inte köpas. Det går inte att köpa hans namn.

Nu ska jag äta lunch. Det händer något med min mat när den micras i LG MC-8483NLA som känns jävligt bra.

Inga kommentarer: