Ett litet inflik apropå kategorier i Guldägget och varför B2B är en riktigt dålig kategori.
Gårdagens vinnare i reklamfilm var Poolia som gör reklam för att företag ska anlita Poolia istället för att göra jobbet själva. Ganska klassisk B2B-reklam alltså. Men inte nominerad i B2B-kategorin.
Gårdagens vinnare i B2B-kategorin var Glitter som vann för kul och annorlunda förpackad varumärkesmanual till butikspersonal. Ganska klassisk interninformation eller design alltså. Men inte nominerad i designkategorin.
Sedan en reflektion apropå vinkeln staten som bra reklamköpare. Ingenstans har Absolut (helägt varumärke av V&S som är helägt av svenska staten) nämnts, trots att de brukar vinna minst ett ägg varje år.
Andra bloggar om: b2b, guldägg, kreativ reklam, guldägget, kategorier, poolia, glitter
torsdag, april 20, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar