fredag, januari 27, 2006

klassiker

Just nu frontar Saatchi & Saatchi med fyra fina annonser på sin hemsida.

Klassisk USP-reklam, fjärran från brand wheels eller Impsys-ar.
Alla annonser är jättefina, kul och bygger på bra målgruppsinsikter. Det enda lite trista är att de trots detta känns som one-shots för i stort sett vad som helst. Jag hade velat att en riktigt gammaldags sträng AD skulle varit delaktig och gett annonserna varsitt distinkt utseende.



Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

Magnus Jakobsson sa...

Jag tycker inte att man skulle kunna ha gjort annonserna för vilken kund som helst. Skriver man t ex KO och RV på motsatt sida i ett uppslag för valfri kötttillverkare, så blir det inte riktigt samma sak. Däremot för vilken kund som helst i bransch-segmentet "resor/resebyråer/flygbolag", men det är det som är så sjukt bra med en enkel annons. Att det är först till kvarn och bla bla bla, det som sa det först och blahablaha....såna grejer....tjenamors! Nu ska jag bada i "money".

Elias Betinakis sa...

Jag skrev ju aldrig att jag inte diggade annonserna i sig, däremot att de inte har en supertight form.

Men jag blir gärna överbevisad när den nya kampanjen för odenresor kommer ut. Och när ni sett över den fräcka vikingaestetiklogotypen.