Det är många som hoppat på DNs reklambevakning. Bland annat här och här. Det är ju aldrig kul att bli påhoppad, men man hittar faktiskt mer och mer fel ju noggrannare man läser.
Sony Bravia var säkert en mycket dyr film att göra, men den kostade säkert inte 250 mkr.
Vem är egentligen målgrupp för DNs reklambevakning?
Och hur kan så många fel slinka igenom?
torsdag, december 01, 2005
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
"kostade säkert inte" Eh... jo, antagligen.
Erkänner att jag faktiskt inte har ngn aning om vad den fina Bravia-filmen kostade att göra. Däremot har jag googlat en del och det första man hittar på alla siter är att mediebudgeten var 250 mkr.
Sätter alla ägg i hatten på att DN misstagit mediebudget för produktionsbudget. Och det är det som är poängen.
Jag har skrivit ännu mer om felaktigheter i DN:s media/reklambevakning här
Nu slutar ju DNs omvärldsbevakare. Får se om de blir bättre eller om de lägger ner.
Skicka en kommentar