torsdag, december 21, 2006

Hatten av

Det här trodde jag aldrig.

Efter tusen år av skämtsamma gubbar och Harry Boy. ATG gör för första gången riktigt riktigt bra reklam. Mycket imponerad. Känns nästan som när Libero började göra bra blöjreklam.

Och premiär innan 1 januari. Det här är värt ett ägg.

Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

deeped sa...

Men är den egentligen bra? Jag är skeptisk.

Elias Betinakis sa...

Jag tycker att den är kalas. Snygg, enkel och "Nike"-ren i idén (hästar springer fort och ATG är slutet av evolutionen). Fantastiskt genomförande.

Klart att det finns en mil av saker som man kan säga om kampanjen. Och utseendemässigt krockar det ju ganska (rejält) mycket med Harry Boy.

Men det här är reklam som jag tycker är bra. Trots att hästarna tydligen galopperar, trots att många travbanor känns sunkiga och risiga, och trots att det ATG tjänar mest pengar på är när det är superjackpot i helgen.

För det här lyfter ATG från Galne-Gunnar-träsket och gör att spelapåhästar känns fint, värdigt och något riktigt. INTE något som "bara" halvrisiga bira-killar i förorter och bruksorter som gud glömde ägnar sig åt på vägen mellan den lokala pizzerian och försäkringskassan (så som cyniskt nog det mesta av reklamen i den här och närliggande kategorier verkar vara riktad).

Den här filmen tycker jag behandlar både målgruppen, intresset, och travsporten med respekt.

Och det tar jag av mig hatten för.