Det här skrev Researcher i morse. Och det var så extremt klarsynt i sin grovhet.
Läs hela hans inlägg här och läs hela hans citerade inlägg här.
Här är ett utdrag:
Och jag tror att det finns alltför många reklamare som ännu inte riktigt har koll på den bredd som bloggandet handlar om, hur en community socialt fungerar och väldigt få som ens känner till Second Life och än mindre varit inne för att förstå känslan.
Alltför ofta får man förklaringen “men det hinner man ju inte!”. Men det är något som faktiskt ändå förväntas av oss - eller åtminstone borde förväntas av oss: hur skulle den personen, som anser att han eller hon inte hinner med att ta reda på vad som faktiskt händer inom den värld där målgrupperna finns, reagera om hans eller hennes bilmekaniker förklarade att “nej, du vet - man hinner ju inte hänga med vad som händer på bilfronten” när man kommer in med sin nya bil på service?
Andra bloggar om: researcher, bloggande, konservatism, lathet, framtidsskräck
ps läs även på Isobel och
torsdag, december 14, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Grovhet?
Grovheten var att göra fuljämförelsen med bilmek. Och den är ju under bältet, men tycker den stämmer 100%.
Äh... vi är ju bara marknadens bilmekaniker...
Nä inte så. Vi är inte det minsta finare än bilmekaniker. Det tycker inte jag heller.
Det jag menade var att det är en sådan extrem förenkling (nästan Michael Mooresk) och det är ju aldrig utan problem. Men i det här fallet gick det ju hem.
Du fattar nog vad jag menar :)
Skicka en kommentar