måndag, januari 08, 2007

s 3


När jag började arbeta med reklam var det tre format som var de allra allra finaste.
Dels var det s 3 i de stora tidningarna (främst DN). Dels var det primetime i TV4. Dels var det utomhus i stora format (pelare och stortavlor).

Senaste åren har det blivit finare och finare med de mindre formaten i tunnelbanan och de ytor som tidigare mest huserade lokala hudvårdsföretag och prylbutiker har blivit reklamytor för landets ledande annonsörer.

Ett nytt format tror jag har seglat fram som det kanske allra mest attraktiva. Den senaste tiden har annonsörer som IKEA, AMF Pension, Ving och Tele2 gjort reklam i Aftonbladets Panorama-format. Och det formatet skulle jag gissa är landets just nu allra allra "finaste". Trots att det bara är en banner.

Och trots att "ingen" klickar på banners är det här landets kanske bästa?

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

deep|ed sa...

Frågan är väl mer om det finaste alltid är bäst alltid är mest effektivt? Eller att det är byråer och mediebyråer som vill ha schyssta case att visa upp ;)

Elias Betinakis sa...

Det som är det finaste är det som man vet att folk ser. Vi som jobbar med reklam är ju liksom fåfänga. Eller hur?

Eftersom "ingen" längre ser på TV eller läser tidningarna men alla surfar på nätet och passerar aftonbladet.se varje dag vare sig man vill eller inte är ju flaggskeppsplatsen där liksom primetime.

Och det finns ett stort värde i att vara där folk ser en. Oavsett om det vid varje tillfälle går att bevisa i kronor och ören.