onsdag, november 15, 2006

ZZZZZzzzzzzzzzzzz


Saxat ur DM 15 nov:
- "Det finns nästan fler skillnader än likheter"
- "Göteborg präglas mer av humanism än vad Stockholm gör"
- "Det finns en form av medialt uttryck som utgår från Stureplan och Killinggänget som är cynisk och ironisk och som de gör bra men som är kall. Här [dvs i Göteborg] har vi en varmare, mer kamratlig inställning"
- "Stockholm har högre tempo och fler individualister. Göteborgare är mer lagspelare"
- "I Göteborg är det lugnare. Man lyssnar säkert mer på kunden"
- "Jag tänker att Göteborg har lite närmare till stugorna"

Har vi inte släppt den här diskussionen än?

Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Ola Janson sa...

I egenskap av Göteborgare så har åtminstone jag släppt det. Jag har extremt svårt att se att den stad där man växer upp skulle prägla ens personlighet så till den milda grad att personlighetsskillnaderna framstår större än tex nationella skillnader.

Jag råkar mest ut för dylika diskussioner på släktmiddagar där man gör allt för att slippa prata om väsentligheter.

Tycker

Ola

(som är lite chockad över att jag fann det viktigt att stämma upp i högljutt bifall för denna trivialitet)