Det här är gigantstort. (läs även bland annat här)
Fattar faktiskt inte varför det inte blivit ännu mer diskussion kring det här.
Har inte riktigt tänkt klart kring om det är helt jävla genialt. Eller helt jävla idiotiskt.
Det är ju något alla reklamare och strateger utan att blinka skulle gjort för 1000 år sedan, men samtidigt är ju hela samhället överbelamrat med irrelevant (ej kopplad till vare sig kärnvärden, målgrupp eller mål utan bara ren exponering) sponsring av båtar, bilar, konserthus och golfbanor.
Mycket modigt. Ska bli mycket spännande att se vad det här kommer att betyda.
Andra bloggar om: trygg-hansa, trygg hansa, sponsring, idrottssponsring, resultatuppföljning, chefens golfklubb
torsdag, november 23, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Tycker ungefär som du men har också en annan vinkel - dels är ju sport också ett samhällsengagemang dels är det frågan om en aktiv sponsring tar över en del av det ansvar som kommunen borde ta. Se vidare på Researcher.
Skicka en kommentar