I senaste numret av Dagens Media framkommer skillnaderna mellan olika typer av reklambyråer skrämmande tydligt. Kreatörer från Saatchi, Le Bureau och Hilanders får diskutera tre kampanjer i Sveriges Bästa Reklam - Bon Aqua, Handelsbanken, resp Toyota. Som sista fråga får de utveckla vad de skulle göra annorlunda.
Copyn från Saatchi pratar om medieval och budskap.
ADn från Le Bureau pratar om medieval, budskap och kommunikationsstrategi.
och ADn från Hilanders pratar om bildlösningar och filmdramaturgi.
Skillnaden mellan B2B-byråer och B2B-byråer kan inte uttryckas tydligare.
Andra bloggar om: b2b, b2c, reklam, reklambyråer, b2b-byråer
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Inte så konstigt egentligen. En B2B-kampanj behöver inte fundera över såna triviala saker som strategisk målgrupp, strategiska respektive taktiska medieval etc :)
Nej, det är väl tyvärr så. Och visar att det som vanligt är pengar som styr. Med 100 mkr i mediebudget blir reklam ganska mycket viktigare än med 1 mkr i mediebudget.
Skicka en kommentar