tisdag, oktober 10, 2006

Varför ska man läsa bloggar?

I fredags fick jag frågan om jag läste några bloggar och varför man skulle göra det. Jag sa att jag läste
- expertbloggar för att det är ganska krångligt och tidskrävande att läsa så många tidningar som krävs för att ha uppdaterad koll på trender, teknik, kommunikation, varumärken, reklam, design och pr.
- politikbloggar för att svenska tidningar egentligen bara har en sida om dagen för analys och åsikter.
- en del allroundbloggar för att det är underhållande, som att titta på tv.

Nu i dagarna finns det ett högaktuellt exempel som ännu ett svar på frågan.

Borelius-scoopet, som kvällstidningarna jagar upp sig kring, togs fram av en bloggare, ett dygn innan tidningarna började skriva.

Bloggaren heter Magnus Ljungkvist och på den här länken hittar ni artikeln.

(att det var han som skrev om Borelius först hittade jag här och här)

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: