En rak reklamfilmshyllning. Forever Young är otroligt bra. Punkt.
Se den här.
Andra bloggar om: reklam, reklamfilm, lowe brindfors, seb
uppdaterat: läs om SEB-filmen även här
ps efter punkten kommer typ det här: det är oerhört svårt att göra reklam för en produkt som pensionssparande. Man landar lätt i en av två fällor. Antingen jönserifällan, där man kan gå tusenmilaomvägar runt ämnet eller plocka upp en "rolig" detalj kring åldrande, pengar, eller pension, som ofta inte har ett smack med saken att göra. I bästa fall blir det en rolig film, men ofta blir det inte ens det. Den andra fällan är lika dålig den. Relevansfällan där den ena banken gör tråkigare reklam än den andra. De skrämmer inte bort en enda kund, men de flyttar inte marknadsandelar eller försäljning en endaste millimeter. Forever young är rolig, relevant och träffar rakt in i såväl hjärta som plånbok.
onsdag, oktober 18, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Fast både AMF och SEB har ju faktiskt lyckats relativt bra (om man bortser från snedsteget med han från Kalmar).
Skicka en kommentar