Skomakarens barn och sådär.
En del som hittar hit förstår inte att vi är en reklambyrå eller hur man kommer i kontakt med oss. Det är förståeligt, eftersom den här bloggens utformning i det närmaste framstår som
att vi är ett tyckandeforum.
Därför måste vi bättra oss.
Vilka är vi?
Vi är fd reklambyrån Collaborate, numera Money reklambyrå. Vi arbetar med gränsöverskridande kommunikation, med korta och långa projekt, helst i samarbete med andra. Vi gillar speciellt lite svårare uppdrag, för kunder och uppdragsgivare med högt ställda krav på kreativitet och strategi i kombination. Där strategi betyder lyssna på konsumenter och ställ rätt frågor, och där kreativitet betyder hitta nya lösningar på gamla problem, inte nödvändigtvis med traditionell reklam.
Vad gör vi?
Vi har precis avslutat två filmprojekt, där båda är helt annorlunda sätt att göra film på. Det ena är gjort i samarbete med ett utländskt produktionsbolag och har en kostnadsnivå som är mindre än en tredjedel av vad motsvarande produktion skulle kosta i Sverige, trots inspelningar i flera länder. Det andra är en film som egentligen är en webbplats, som egentligen är ett spel.
För en annan kund, som inte får göra traditionell reklam i Sverige tar vi fram events och idéer på webbkampanjer.
Och för en B2B-kund gör vi imagekampanjer utomlands.
Vi har i dagarna även fått en finfin bok i händerna. Och boken är egentligen reklam, fast PR, fast lojalitetsskapande.
Utöver det gör vi bland annat en varumärkesmanual, en grafisk profilhandbok, och tar fram nya sätt att följa upp effekterna av PR, ett dagsaktuellt ämne.
Hur gör man om man vill arbeta med oss?
Vi har som ni kanske fattar väldigt mycket att göra, men eftersom vi arbetar i nätverk har vi inga problem att expandera organisationen. Vi har inga krav på att äga alla problem eller vara huvudbyrå, utan gillar att arbeta flexibelt och kan hjälpa till med bollplankande och idégenerering.
Maila info[at]moneyreklam.se så slussas du till rätt person.
Andra bloggar om: money reklambyrå, moneybloggen
tisdag, oktober 24, 2006
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar