måndag, mars 20, 2006

Sveriges bästa byrå 3

Idag kom Göran Swahns Indikat med ännu en årets bästa-lista.

1 Forsman & Bodenfors
2 Lowe Brindfors
3 Storåkers
4 King
5 Åkestam Holst

Den här listan kommer få betydligt mindre uppmärksamhet än DIs och Resumes, men är
självklart den som borde få störst. De fem byråerna är de som tveklöst
- gör flest jobb som folk känner igen
- gör flest jobb som folk gillar
- som reklambranschen gillar
- som är uppmärksammade internationellt
- som har flest stora kunder,
ja - de kriterierna som jag tror att många egentligen skulle sätta på vad som är en framgångsrik reklambyrå.

Det är möjligt att "byrån i Sunnes kunder" är mer nöjda med den kreativa nivån på "byrån i Sunne" än Kings kunder är nöjda med den kreativa nivån på King, men att jämföra de två med varandra och säga att byrån i Sunne är mer kreativ än King på basis av vad kunderna tycker känns i sammanhanget nästan lite lustigt.

En av de andra undersökningarna var tvungna att hitta på en kategori för att Forsman & Bodenfors skulle vinna. Det behöver inte Göran Swahn.

Andra bloggar om: , , , , , , ,


1 kommentar:

Anton sa...

Ojoj. Jag börjar inse hur mycket Göran och Ann Sofi gör nu. De är nämligen mina släktingar men jag har aldrig vetat att de jobbat så integrerat med reklam.

Deras jobb har alltid annars varit "frilansjournalister" i mina ögon...