måndag, mars 06, 2006

kundservice




Jag vet inte om det är Connex eller SL som är de största bovarna i problemen på gröna linjen eller i det otrevliga bemötandet man får som tunnelbaneresenär.

Men frågan är om inte Connex har en överman i de som driftar SL-bussarna.

Följande situation ägde rum för en vecka sedan när jag skulle kliva på 43:an (busslinje som går mellan Tanto och Ruddammen på mestadels små bakgator som Döbelnsgatan, Timmermansgatan och Malmskillnadsgatan).

(jag efter att jag klivit på vid Valhallavägen)
- Ursäkta, hur kör du när du kommit över på Södermalm?

(busschauffören, tittar på mig som vore jag en idiot, suckande)
- Herregud...

Inte nog med att man nästan blir överkörd om man råkar passera ett övergångsställe samtidigt som en buss, eller att minst en barnvagn eller pensionär trillar i backen vid varje bussfärd pga alla rivstarter. Nu blir man även betraktad som en idiot om man inte vet exakt hur busslinjerna går.

Det är ganska långt från service och bra kundbemötande.

Kul att Busslink vill leverera perfekt service och kvalitet till sina kunder kommunerna och landstingen. Tråkigt att vi resenärer inte ingår i deras kundbegrepp.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Det känns lite ansträngt att dra slutsatser om hela SL:s personalstock utifrån ett dåligt bemötande vid ett tillfälle. Men visst, jag köper att det räcker som skäl för att skapa sig en dålig uppfattning om ett företag. Och många bäckar små... är varumärket. Eller nåt.

Elias Betinakis sa...

Well, om det var så att jag drog slutsatsen om SL:s hela personalstock utifrån ett enda tillfälle, så skulle jag kunna hålla med om att det vore lite drastiskt. Men.. man kan säga att det har varit många många bäckar sedan 1973... Och alla bäckar har inte direkt varit små.