onsdag, mars 29, 2006
boring-2-boring
Om man letar tillräckligt länge hittar man oftast något. Jag brukar läsa artikelkommentarerna på Resume av precis den anledningen. 99% är oprovocerade påhopp på valfritt objekt som är antingen för framgångsrik eller för oframgångsrik jämfört med den som skrivit artikelkommentaren. På det sättet ansluter den här kommentaren till rådande tradition.
Det som dock skiljer den är att den innehåller ett mått analys. Och det är trist att analysen är korrekt.
Var tid sin B2B byrå.
En gång i tiden var B2B reklamen en bild på produkten, fabriken eller direktörn tillsammans med en positiv slogan. Sedan kom Bengt Andersson på den briljanta idén om att ingenjörer också är människor. Senare på 70-talet kom Per och Jan på att blonda ingenjörer har roligare. På 80-talet upptäckte man att börsanalytiker inte är människor. På 90-talet insåg man att reklamköparna inom B2B främst ville köpa trygghet och inte reklam. På 2000-talet kom den ledande B2B-byrån på att dom tryggaste lösningarna är att visa en bild på produkten, fabriken eller direktörn tillsammans med en positiv slogan.
(från kommentarerna till den här artikeln)
Andra bloggar om: reklam, reklambranschen, resume, artikelkommentarer, b2b, b2b, hilanders
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar