tisdag, februari 14, 2006

Branding


Just nu har Coop en finfin kampanj ute. Lowe Brindfors har återigen visat att de just nu gör Sveriges utan konkurrens snyggaste reklam. Oavsett kund har kampanjerna ett sådär lyxigt brindforsfilter, som gör att varumärkena känns bra och fina.

När det gäller just Konsum hoppas jag dock att kreatörerna och strategerna på Birger Jarlsgatan snart tar tag i deras riktiga problem - varumärket är mycket sämre än Icas för att Konsum är dyrare, har sämre personal (förmodligen för att cheferna inte har en enorm ekonomisk uppsida), har ofräschare butiker, ingen färskvarudisk, sämre sortiment, och butiker som man inte hittar i.

Jag gillar att Konsum just nu har bättre reklam än ICA, som talar om att Konsum bryr sig om mig, men i slutändan skulle det räcka mycket mycket längre med lite bättre sortiment, lite fräschare butiker, eller lite lägre priser. Eller trevligare personal förstås.

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: