onsdag, mars 08, 2006

Guldägget

Det finns egentligen inte så mycket att skriva om Guldägget och gårdagens nomineringar, men några reflektioner:

- Det är enormt imponerande att Lowe Brindfors har tagit sig tillbaka till den kreativa toppen med besked.
- Farfar har bara en nominering, och det tillsammans i gruppen som arbetar med Alkoholkommitten. Webbyråerna verkar inte riktigt ta tävlingen på allvar. Var finns alla bidrag från North Kingdom, Foreign, Deasign, Projector, Starring och Doberman?
- Som vanligt är ingen B2B-byrå nominerad.
- Kategorin B2B är ett skämt och borde tas bort. Konsumentföretags B2B-kampanjer, ett DR som gått ut i 2 exemplar och Telias reklamfilmer. Det går inte att blanda målgrupper och media i en så pass liten tävling som Guldägget. det blir bara konstigt.
- Vare sig Grey eller Ogily är med på nomineringslistan. Inte heller Publicis eller Leo Burnett. Inte heller ANR.BBDO.
- Det verkar vara svårt för de internationella nätverken att etablera sig kreativt i Sverige.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: