tag:blogger.com,1999:blog-18489133.post116055701030053712..comments2022-05-13T13:29:49.259+02:00Comments on MONEY REKLAMBYRÅ: Coop Korv brandingfilm vs Coop korv utbudsreklamMoneyhttp://www.blogger.com/profile/17282066011648750314noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-18489133.post-1160988216479906172006-10-16T10:43:00.000+02:002006-10-16T10:43:00.000+02:00Tycker så här.Vill verkligen gilla Coop och tycker...Tycker så här.<BR/>Vill verkligen gilla Coop och tycker att det behövs en motvikt mot ICA, Lidl, vi, och de andra. Om Coop kunde vara den ekologiska kedjan, om Coop kunde hålla lite lägre priser, om Coop kunde sälja lite mer hälsosamma produkter, eller om Coop kunde ha ngt som gjorde det bättre att handla där skulle ingen bli gladare än jag.<BR/><BR/>Nu är det tyvärr inte så. Coop är dyra, har ett dåligt sortiment, och säljer precis lika mycket godis, chips och läsk, som de andra.<BR/><BR/>Om man ska kriga mot dålig mat tycker jag att man ska börja hos sig själv först. Så ja, om man gör reklamfilmer som handlar om att korv är skräp ska man nog inte sälja korv. Eller ha ett annat korvsortiment än konkurrenterna. (typ bara ekologisk, bara nyttigare, bara svensk). Annars blir det ju bara snack. Är det svårt att ha ett sånt sortiment ska man nog göra andra reklamfilmer.Elias Betinakishttps://www.blogger.com/profile/09464396412114942239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-18489133.post-1160647770059465212006-10-12T12:09:00.000+02:002006-10-12T12:09:00.000+02:00Det är möjligt att det är fel. Men vad hade du sjä...Det är möjligt att det är fel. Men vad hade du själv gjort i samma situation?<BR/><BR/>Man kan ju inte sluta en säljande produkt för att man ändrar inriktning på sin marknadsföring?<BR/><BR/>Man får väl se det som så att de säljer ut den osunda maten innan kampanjen drar igång ordentligt ;)Antonhttps://www.blogger.com/profile/17918387863384226274noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-18489133.post-1160595277910350652006-10-11T21:34:00.000+02:002006-10-11T21:34:00.000+02:00Om man gör reklamfilmer som handlar om att man ska...Om man gör reklamfilmer som handlar om att man ska äta sunt och samtidigt gör utbudsreklam för den maten man pekar ut som osund tycker jag att man gör fel.<BR/>Oavsett hur god syn på hälsa man har. Oavsett om den är godare än hos andra kedjor. Och oavsett om man har många varor relaterade till god hälsa i sitt kampanjblad nästa vecka.Elias Betinakishttps://www.blogger.com/profile/09464396412114942239noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-18489133.post-1160572578164359992006-10-11T15:16:00.000+02:002006-10-11T15:16:00.000+02:00Jag är verkligen inte beredd att hålla med. Min ma...Jag är verkligen inte beredd att hålla med. Min mamma sitter i butiksrådet på Coop-Linköping och jag har många gånger hjälpt till och varit med. En hel del insider-information har jag fått och jag fick t.ex. reda på att de tänkt nylansera Coop bygg ca ett halvår före det blev känt. Jaja.<BR/><BR/>Inga matkedjor har en lika bra syn på hälsa och miljö som Coop. De satsar oerhört mycket på det. Och även om de har extrapris på korv, så kan de väl inte höja priserna på just de varorna bara för att de satsar på annan mat just nu. Om du tittar i nästa veckas blad kommer du nog dessutom få se många varor relaterade till god hälsa :)..Antonhttps://www.blogger.com/profile/17918387863384226274noreply@blogger.com